Wygrana studentów WGIK w hackatonie TomTom!
W pierwszym międzynarodowym hackatonie Tomtom n.EXT udział wzięło blisko 80 studentów z krajów, w których TomTom posiada szczególnie aktywne oddziały czyli USA, Indie, Holandia i Polska.
Wśród kilkunastu zespołów studenckich dwie drużyny z Polski nie pozostały niezauważone.
Gratulujemy !!!
Dwie drużyny z Wydziału Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej wzięły udział w pierwszym światowym hackatonie Tomtom n.EXT. Przez 5 dni korzystając z narzędzi TomTom i otwartych baz oraz bibliotek uczestnicy projektowali i tworzyli swoje pomysły w zakresie jednego z trzech wyzwań:
- Jak kierowcy mogą dostarczać rzeczy, żywność i przewozić ludzi w bardziej wydajny sposób?
- W jaki sposób TomTom może pomóc kierowcom cieszyć się czasem podczas ładowania pojazdu elektrycznego?
- W jaki sposób TomTom może sprawić, podróże motocyklistów jeżdżących w grupach były bardziej bezpieczne i przyjemne?
Wydział reprezentowali studenci geodezji i kartografii oraz geoinformatyki różnych poziomów studiów.
Drużyna KNGIK (Antoni Weremczuk, Jakub Gryzio, Tomasz Stępień, Łukasz Wilk) realizowała projekt w wyzwaniu nr 1, a w czasie finału została zauważona i wymieniono ją jako pretendenta do drugiego miejsca.
Drużyna GINDoors zaś w składzie: Mateusz Białek, Kamil Choromański, Jakub Łobodecki wygrała cały hackaton, co jest dla nas ogromną dumą.
Ich temat w wyzwaniu nr 2 dotyczył planowania wolnego czasu w czasie ładowania samochodu elektrycznego zgodnie z preferencjami kierowcy, a jednocześnie użytkownika tworzonej aplikacji. Obecnie, każda dłuższa podróż samochodem elektrycznym wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowego przystanku na naładowanie jego baterii.
Aplikacja Charge&Go odpowiada na problem bezproduktywnego oczekiwania na naładowanie samochodu elektrycznego w trakcie tego typu tras - tłumaczy Kamil Choromański członek zwycięskiej grupy w hackatonie TomTom. Pozwala ona wyznaczyć trasę biorąc pod uwagę zarówno konieczność ładowania samochodu, jak i ciekawe miejsca, które można odwiedzić w trakcie tego procesu.
Użytkownik decyduje o tym, jakie obiekty go interesują (np. muzea, parki albo dobre restauracje), a aplikacja wyznaczy trasę tak, aby w trakcie ładowania samochodu możliwe było odwiedzenie takiego obiektu. Rozwiązanie sprawia, że nużący czas oczekiwania na gotowość samochodu do jazdy może być zastąpiony odkrywaniem nowych, ciekawych miejsc!
Serdecznie gratulujemy obydwu zespołom zyskania ogromnego doświadczenia, ale szczególnie gratulujemy zwycięzcom!